Vilket kanongäng och kungagäng!

Först ett stort grattis till kungafamiljen som nu är på väg att bli ett helt gäng. Sen vilket kanongäng som nu kommer att inspirera oss till valseger. Det här ger oss den balans och styrka som behövs. Styrka, tydlighet och enkelhet är ord som jag ser framför mig. Men också rättspatos och inte minst empati med förmåga till ett klart kyligt intellekt.  Det här är ett gäng som tillsammans med alla andra erfarna (som jag nu hoppas vi tar tillvara på) kommer att sätta fart på galoscherna.

Det är som Martin Moberg formulerar sig  ”Nu kör vi! :o)”

Till båda gäng (ja – jag gillar kungafamiljen – fast fy kungen) har jag bara en enda liten hälsning. Den kommer här…

Dröm om morgondagen, minns gårdagen och Lev idag.

Gängens device? Dröm om morgondagen, minns gårdagen och Lev idag. Nu kör vi :o)!

 

Bloggat (TACK M) : Ola Möller om det nya laget, Staffan Lindström om att precis allt kokar ner till skolan och barnen, Tord Oscarsson 1 om Magdalena Andersson, 2 om S nya laguppställning, Tokmoderaten om ”Waidelich 2.0″ och slutet på demoniseringen?, Möjligheterna(s) Vilhelmina om (S) nya laguppställning, Mikael Andersson om att vänsterfalangen ska ha bitit tillbaka mot Löfven (?)

Media: ANPAb 1234GPSVT 12SvDDNExpr 12

Mer hittar du på NetRootsIntressantSAPPolitometernÖppna kriskommissionen,Bloggar.seNyligen


One Comment on “Vilket kanongäng och kungagäng!”

  1. bograhn skriver:

    Lag retro?
    Det är som att be Volvo nytillverka en enda 245:a med färgen grå.
    Inte särskilt modern och inte särskilt spännande men den rullar…
    Mina föräldrar kanske är intresserade men inte min dotter.
    Det var bättre förr mot framtidsoptimism?


Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 115 andra följare