För att inte tala om…

Visst är det en underlig och osammanhängande retorik som Alliansen för. Å ena sidan finns det inget tydligt alternativ till Alliansen å andra sidan är det Socialdemokraterna som utgör alternativet – eller är det de ”röd-gröna”?

För att inte tala om siffror som hanteras med en ovarsamhet som är häpnadsväckande. Jag tänker bara på att restaurangmomsen – som just nu bara kostar pengar – helt plötsligt kommer att kosta ännu mer pengar när socialdemokraterna inför moms. Jag förstår det inte. Det är bara i Alliansens och moderaternas spår som minus kan bli ännu mer minus.

För att inte tala om att Alliansen tycks tro att samhället idag är tryggt och kanske det beror på att de egentligen är jätterädda? Å andra sidan förstår jag inte retoriken. Jag förstår det inte. Den ena forskningsrapporten efter den andra visar att Alliansens förda politik är ett misslyckande. Från socialförsäkringssystem, A-kassepolitik, antalet barn som blir vräkta med föräldrar ökar, skolor som inte fungerar och inte minst privatiseringarna.

För att inte tala om hanteringen av våra skattemedel. Aftonbladets exempel som handlar om privatiseringen. Jag undrar hur Alliansens kan förstöra fungerande verksamhet – av rent ideologiska skäl. Det är skrämmande och gör mig riktigt trött. Hur höga skatter kommer vi att få betala som en följd av verksamhet slås sönder och människor blir sjuka av vård?

Nej, jag undrar om det inte är dags för regeringsskifte. Verkligen. För att ha en regering som prövar gamla metoder och som bevisligen inte leder fram till förväntade effekter – det är inte bra. Socialdemokratins budget innehåller förslag som faktiskt kan leda till en förändring från gräsrots nivå. Men mer det kan du läsa på Dambergs blogg.

 

Mer hittar du på NetRootsIntressantSAPPolitometernÖppna kriskommissionenBloggar.seNyligen



Kommentera

