Om sanningar och rätt

Folkets röst. Socialdemokraterna ska spegla folkets röst. Folket består av kvinnor och av män. Svarta och vita. Inte minst finns en rätt att försvara sig själv. Därför vet jag inte vad som är sant. Men likväl känner jag en trötthet inför att vår partiledare inte mer än hinner kliva in på arenan förrän diskussionen är igång.

Till sist – det finns vackra mål och jag bara undrar när vi ska kamma hem dem?

Reinfeldt och reinsvält? Carl Bildt eller Care(m)a? Amensty och Syrien?

Är inte det allvarligare?

Är det inte viktigare?

Skattesänkningar och ökad arbetslöshet?

Sen kommer hoppet som:

Uppstart Malmö…

Ja…läs mer på och fler med mig funderar när stafett pinnen ska tas upp. När blir vårt parti det parti som företräder folkets rätt.

Jag väntar mig ingen förklaring. Jag väntar på en förändring som leder oss till något som är etiskt.

Red rose

Folkets röst

Bloggat: Peter Högberg, Johan Westerholm, Claes Krantz

Mer hittar du på NetRootsIntressantSAPPolitometernÖppna kriskommissionenBloggar.seNyligen



Kommentera

