Skriv under du också www.utförsäkrade.se

Rune Blixt, jag hoppas det är sin ordning att låta din bild tala. Den säger mer än tusen ord.

 

”Fredrik Reinfeldt intervjuades i Svenska Dagbladet om de fem åren med alliansen. ”Regeringens politik har gjort att fler inte tycker att det är ”värt” det att stanna i a-kassan, konstaterar statsministern. I stället kan föräldrar och sambos få rycka in för att stötta den som är arbetslös, säger Fredrik Reinfeldt.” Anna-Karin Mattson

Det är bara en av de många berättelser som nu framträder. Tyvärr gäller det inte bara sjuka sjukförsäkringen utan också arbetsmarknadens villkor. Eller för den delen effekter som nu börjar märkas när vi pratar avreglering. Det gäller inte bara här i Sverige – protesterna börjar nu höras på fler ställen i Europa. Ett sådant exempel är Italien, Grekland, Spanien, Portugal…

Bloggat: Martin  Moberg om FAS3, Marin har skrivit fler bra artiklar om sjukförsäkringsystemet. Högberg om effekterna av jobbskatteavdragen

Mer hittar du på NetRootsIntressantSAPPolitometernÖppna kriskommissionenBloggar.seNyligen


 


11 kommentarer on “Skriv under du också www.utförsäkrade.se”

  1. Teresa Johansson skriver:

    För en en riktig sjukförsäkring

  2. peter gerke skriver:

    förjävligt att politiker tappat empatin (inte alla) men dom flesta tyvärr 😦

    • parkstugan skriver:

      Att vara politiker är nog ett av de tuffaste uppdragen som man kan ta. Det är oerhört många livsöden som ska mötas och jag tror personligen att varje politiker inser att det inte går att alltid i alla lägen jobba för individen. Flera stora politiker har engagerat sig i enskilda ärenden. Men, kanske de som tagit oss längst jobbat fram visionen om rätten för alla människor att växa.

  3. Göran Eriksson skriver:

    för j…..

  4. madde fredriksson skriver:

    inte klokt!!!!!!!!!!!!!

  5. Britt-Inger Öst skriver:

    Denna självklarhet borde EGENTLIGEN inte ens diskuteras

  6. Sonja Olofsson skriver:

    Sonja Olofsson detta är inte klokt hur människor behandlas detta måste få ett slut vilken människosyn en del politiker har.

  7. Rune skriver:

    Det är helt okay med bilden Helena. Du gör ett bra jobb, tusen tack för det.

  8. Torleif Jansson skriver:

    nu har jag skrivit på

  9. Leif Grimsberg skriver:

    Hej förlorade mitt arbete 2009, på grund utav att jag blev sjuk i bl.a astma, som har utvecklas på företaget under dom elva åren jag fick arbeta där. Blev i princip lurad att ta lön från företaget, trots jag varit sjukskriven ett tag, fanns inga ersättningsarbete på grund av fint trädamm i hela företaget, i dammet finns cansorgena ämnen. När jag sedan efter 3 månader med lön från företaget. Skulle jag tillbaks till sjukskrivning och därmed en rimlig levnadsstandard. Men tyvärr gick det inte längre trots intyg från flera läkare,tyvärr var dom intygen värda något erbjöd mig själv att använda försäkringskassans läkare,men ack nej stopp var det där.Trots jag har gjort allt rätt, med arbetsförmedling osv, fanns inga arbeten för jag var sjuk enl, arbetsförm. Åldern spelade ochså roll så klart. Överklagade till alla instanser flera pärmar med brev, inget hände var regeringens regler som gäller.Så även om jag inte ville, till slut fick jag ge mig,och f.kassan vann kampen. Efter 45 år i arbete var man inte värd ett dugg,soptippen väntar. Fick 8 tusen i pension så blir kvar 6.200 efter skatt jag är 62 år nu, så klart blir det mindre. Påföld är att man inte har råd till läkare mediciner, tandläkare osv. Jag skriver gärna på vad som helst för att få bort denna regering.


Kommentera

