Aftonbladet…

Mitt i steget är ingen hatblogg. Johan Westerholm är en debattör och har så varit i många år. Han vrider och vänder på det mesta ibland håller jag inte alltid med Johan och han håller inte alltid med mig. Men det är i sin ordning. För Johan är en person som faktiskt verkligen tar fajten. Själv har jag på min blogg fått ett antal hot och därför stängt av kommentarsfältet.

Men det gör inte Johan Westerholm. Han tar debatten och därför räcker det inte för mig att Aftonbladet ber om ursäkt på det sättet som gjorts. Antydningen finns kvar. Kanske är det värsta av allt ursäkten eller reflektionen från de svarande. Den att det här visar att vem som helst kan drabbas.

Känslan av obehag tränger sig på. Tänk om du inte ens vet om att du förekommer? Hur var det med att först kolla och ta kontakt med Johan Westerholm? Innan man hängde ut bloggen och satte epitet ”hatblogg”. Tänk om det hade varit du och du hade varit på semester? Tänk om du inte hade varit lika stark som Johan?

Idag har du mitt stöd Johan Westerholm och om jag vore chefredaktör för Aftonbladet – då hade jag genast sett till att alla journalister som skriver först gör en kontroll och låter bloggaren ta del av det skrivna faktarutorna.

Media: AB,

Läs även Röda berget, Peter Högbergs blogg. Där hittar du mer länkar.

Mer hittar du på Intressant, SAP, Politometern, Öppna kriskommissionen, Bloggar.se, Nyligen, opinionsverket


2 kommentarer on “Aftonbladet…”


Kommentera

